بنر

نکات مهم در چاپ بنر تبریک و خیر مقدم

چاپ بنر تبریک و خیر مقدم

برای سفارش چاپ بنر تبریک و خیر مقدم چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم؟

بنر خیر مقدم و تبریک شاید یکی از پرمصرف‌ترین بنرها در کشور ما باشد. زمانی که زائران از زیارت حج و یا عتبات عالیات به سلامتی بر می‌گردند از این بنرها استفاده می‌شود تا بازگشت سلامت آن‌ها تبریک گفته شود و آرزوی قبولی زیارت را برای آن‌ها داشته باشیم.

البته بنرهای تبریک به مناسبت‌های فراوان وجود دارند مانند تبریک دهه فجر، اعیاد، سال نو و بسیاری از مناسبت‌های دیگر. در چاپ بنر تبریک و خیر مقدم باید نکته‌هایی را من جمله جنس بنر، پیام مناسب و فونت و اندازه و رنگ در نظر داشت که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

جنس مناسب برای چاپ بنر تبریک و خیر مقدم چیست؟

جنس بنر برای چاپ تبریک و خیر مقدم

از آنجاییکه بنرهای خیر مقدم و تبریک در محیط‌های بیرونی نصب می‌شوند شاید بهتر باشد از جنسی در چاپ آن استفاده شود که مقاومت کافی را داشته باشد؛ نکته‌ی دیگری که باید به آن دقت داشت این است که بنرهای خیر مقدم مدت کوتاهی روی دیوار یا جاهای دیگر نصب هستند و پس از مدتی برداشته می‌شوند.

در اینجا این دو بنر را تقسیم می کنیم:

  • بنر خیر مقدم: همانطور که گفتیم این بنرها چون به دلیل بازگشت بسلامت همکار یا فامیل و عزیزی از سفر زیارتی یا مسابقات بین المللی نصب می‌شوند نیازی نیست که استقامت آن‌ها خیلی زیاد باشد و بیشتر کیفیت کار مورد نظر است.

برای چاپ بنر خیر مقدم می‌توانید از جنس وینیل پی وی سی استفاده کنید. این متریال به دلیل اینکه در برابر آب و تابش آفتاب مقاوم است می‌تواند برای محیط‌های بیرونی مناسب باشد. اگر شرایط جوی مساعد است و نیازی نیست نگران بارش باران و آفتاب شدید باشید و یا اینکه قرار است بنر در داخل ساختمان نصب شود می‌توان از پارچه برزنت یا پلی استر برای چاپ بنر خیر مقدم استفاده کرد. این دو متریال کیفیت بالایی برای چاپ تصاویر دارند.

  • بنر تبریک: بنرهای تبریک برای مناسبت‌های ملی و مذهبی و سنتی و گاهی هم برای تبریک موفقیت در مسابقات استفاده می‌شوند.
    برای چاپ بنر تبریک که برای دستاورد در مسابقات مختلف چاپ می‌شود می‌توان از جنس وینیل استفاده کرد. وینیل نوعی متریال بسیار مقاوم است که در برابر انواع شرایط جوی و رطوبت مقاوم است و می ‌واند تا مدت‌ها در فضای باز نصب باشد.

برای بنرهای تبریک مناسبتی نیز به همین شکل می‌توان از متریال پی وی سی یا وینیل استفاده کرد. این متریال مقاومت بالایی دارد و تا مدت‌ها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید قسمتی از بنر که عنوان مناسبت را بیان می‌کند خالی بگذارید و در مناسبت‌های مختلف تنها نام مناسبت را عوض کرده و از همان بنر استفاده کنید.

 

فونت و اندازه مناسب برای چاپ بنر تبریک و خیر مقدم

فونت و اندازه مناسب برای چاپ بنر

فونت ‌ایی که برای چاپ بنر تبریک و خیر مقدم مناسب هستند به ترتیب زیر هستند:

  • IranSans
  • IranYekan
  • Dana
  • Vazir
  • Shabnam
  • IRAN
  • Aria
  • Titr
  • Noora

این فونت‌ها بیشتر جنبه‌ی رسمی دارند و می‌توان از آن‌ها در چاپ بنر تبریک استفاده کرد؛
برای چاپ بنر عرض تسلیت بابت مناسبت‌های رسمی می‌توان از فونت‌های نستعلیق و ثلث استفاده کرد. البته در این گروه از بنرها هم می‌توان از فونت‌های قبل‌تر استفاده کرد ولی نستعلیق و ثلث مناسب‌تر هستند.

اندازه بنرها

اندازه‌ی بنر خیر مقدم و تبریک کاملا بستگی به متن انتخابی و البته فضای در نظر گرفته شده برای بنر دارد. برای سفارش چاپ خیر مقدم و تبریک پس از مشورت با مسئول چاپ می‌توانید اندازه‌ی مناسب را تعیین کنید. بهتر است بنر به‌صورت افقی و عمودی خیلی طولانی نباشد چرا که خواندن آن دشوار و البته نصب آن هم سخت‌تر می‌شود.

 

نمونه متن بنر خیر مقدم

در ادامه چند نمونه از متن مناسب برای بنر خیر مقدم را با هم بررسی می‌کنیم.

جناب آقای دکتر………..
ضمن عرض تبریک جهت اخذ سمت مدیریت………… به نمایندگی از طرف کارکنان شرکت……………. به شما خوش آمد گفته و آرزوی توفیقات روزافزون برای جنابعالی را از خداوند منان مسئلت داریم.
امید است با الطاف خداوند و سعی و تلاش مجموعه بتوانیم با مدیریت شما طی کردن مسیر ترقی و تعالی شرکت را ادامه دهیم.

خانم دکتر……………
با عرض خوش آمدگویی و تبریک به مناسبت اخذ سمت مدیریت در اداره ……….. از درگاه خداوند تبارک و تعالی می خواهیم شما را در این مسیر موفق گردانیده و امیدواریم بتوانیم تحت مدیریت شایسته سرکارعالی، قدم‌های موثری در جهت انجام وظیفه در قبال مردم عزیز برداریم.

چند نمونه متن بازگشت از زیارت عتبات عالیات و حج

 

کعبه، بوسه گاه هزاران مجنون است که در پی لیلای دیدار، رنجِ بادیه بر دوش کشیده و بار هجران را تحمّل کرده اند تا به این مَطاف و مَسعی برسند. انشاءالله زیارتتان مقبول و فرصت زیارت دوباره نصیب شما شود.

​ ​شیرینی زیارت مدینة النبی بهشت زمینی پیامبر،محرم شدن به حریم امن الهی و طواف به دور کعبۀ
عشق تا همیشه همراهتان باد. . .

زیارت سیدالشهدا و سقای کربلا گوارای وجودتان
خداوند تعالی را به خاطر بازگشت سلامتتان از زیارت شاکریم و دعا داریم ما را نیز از این فیض خود محروم ندارد.
مقدمتان گلباران

جناب آقای…. / سرکار خانم….
بازگشت به سلامت شما از کربلا، مدفن سید الشهدا و عتبات عالیات را به شما و خانواده‌ی گرامی تبریک عرض می‌کنیم. حسین علیه السلام نگهدارتان.

دوست خوبم شهد شیرین زیارت کربلای معلا و عتبات عالیات گوارای وجودتان؛ بر مقدمتان گل می‌افشانیم که در دل محبت علی و در سینه عشق حسین دارید.

چند نمونه متن بنر خیر مقدم و تبریک

فرزند دلبندم، موفقیتت در ……………. را تبریک می گوییم. از اینکه در این لحظات ویژه در کنارت هستیم دلشادیم. این پیروزی افتخاری است برای خانواده و خداوند را شاکریم که توفیق آن را به تو و ما عطا فرمود. در طی کردن مسیر موفقیت دعای خیر ما همیشه همراهت است.

موفقیت شما در مسابقات بین المللی/ کشوری/ استانی و… نشان از لیاقت و تلاش و پشتکار فراوان شماست.
امیدواریم در سایه ی رحمت ایزد منان و دعای خیر عزیزان به کسب درجات بالاتر ادامه دهید.

 

در نهایت

باید دقت داشت که چاپ بنر تبریک و خیر مقدم به دلیل اینکه ارادت فرد یا گروه را نسبت به شخص بازگشته از سفر یا مسابقات و… نشان می‌دهد بسیار پسندیده است. برای مناسبات مختلف نیز استفاده از بنر باعث می‌شود که احترام یک سازمان، اداره یا گروه نسبت به آن مناسبت نمایش داده شود و اعتبار آن بین مردم افزایش یابد.

شما برای چاپ بنر خیر مقدم و تبریک چه سوالاتی در ذهن دارید؟ می ‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات بیان کنید.

دیدگاهی در مورد “نکات مهم در چاپ بنر تبریک و خیر مقدم

  1. موسی همت گفت:

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

  2. وحید کلباسی گفت:

    متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *