بنر

لمپوست بنر چیست؟

لمپوست بنر چیست؟

لمپوست بنر تبلیغاتی؟! شاید این نام به گوشتان نا آشنا باشد؛ ولی غافل از اینکه این سازه تبلیغاتی را بارها و بارها در خیابان‌ها دیده‌اید.

با پیشرفت روش‌های چاپ و توسعه ابزارهایی که برای تبلیغات و بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرند، حالا گزینه‌های زیادی برای انتقال پیام در معرض انتخابتان قرار دارند.

سازه‌هایی که با خصوصیات منحصربه‌فرد و مزایای ویژه‌ای که ارائه می‌دهند، راه را برای دستیابی به طیف گسترده‌ای از مخاطبان هدف هموار می‌کنند. لمپوست بنر (Lamp Post Banner) یکی از همین سازه‌هاست که در این مطلب می‌خواهیم آن را بیشتر معرفی کنیم.

 

{جهت سفارش چاپ روی بنر کلیک کنید}

 

لمپوست بنر تبلیغاتی چیست؟

لمپوست بنر همان‌طور که از اسمش برمی‌آید، نوع خاصی از بنر است که از آن برای تبلیغات محیطی در خیابان‌ها و مخصوصاً تقاطع‌ها استفاده زیادی می‌شود.

وجود فک‌های ثابت در بالا و پایین که متریال چاپ را دربر گرفته‌اند، ظاهر این بنر را تا حد زیادی به طومارهای قدیمی شبیه کرده است. این سازه عموماً در مدل‌های چهارگوش و بیشتر به‌صورت مستطیلی اجرا می‌شود.

لمپوست بنر ساختار ساده‌ای دارد؛ مهم‌ترین اجزای به‌کاررفته در ساخت این بنر عبارت‌اند از:

  • فک‌ها یا بازوهای ثابت بالا و پایین که درواقع به‌عنوان شیرازه عمل می‌کنند.
  • براکت که باعث می‌شود بنر به‌طور صاف و یکدست و عاری از چروک نشان داده شود.
  • ستون که سازه را به‌طور ثابت در مکان خود مستقر می‌کند.
  • کلیپس‌ها که از آن‌ها برای اتصال بنر به ستون استفاده می‌شود.
  • متریال چاپ که از جنس پارچه یا کاغذ است و محتوای تبلیغاتی را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

وجود اجزای محدود در ساختار این سازه، تولید و آماده‌سازی آن را به کاری آسان تبدیل می‌کند. ضمناً نصب این بنر هم کار سختی نیست و برخلاف بسیاری از سازه‌های تبلیغاتی دیگری که به سازوکارهای ویژه‌ای برای نصب نیاز دارند، به‌راحتی در مکان موردنظر اجرا می‌شود.

میله‌های چراغ، تیر برق‌ها، دیوارها و حتی درختان از متداول‌ترین نقاط برای نصب لمپوست بنر هستند و درواقع به‌عنوان تکیه‌گاه این سازه، ایفای نقش می‌کنند.

 

چاپ لمپوست بنر تبلیغاتی

چاپ لمپوست بنر تبلیغاتی

روش‌های مختلف و متنوعی برای درج محتوا روی این سازه تبلیغاتی وجود دارند. چاپ لمپوست بنر، فرآیند روتین و ساده‌ای دارد و این یکی دیگر از دلایل سرعت آماده‌سازی آن است. درواقع بعد از پایان فرآیند چاپ و انجام عملیات لبه چسبانی، بنر آماده نصب روی سطح دلخواه شماست.

از میان گزینه‌های مختلف، چاپ یووی بهترین روش برای درج محتوا روی لمپوست بنر تبلیغاتی است. همان‌طور که گفتیم لمپست بنر یک سازه مخصوص است که به‌طور ویژه برای استفاده در محیط بیرونی طراحی می‌شود. درنتیجه عجیب نیست که محتوای چاپ‌شده روی این سازه دائماً در معرض تابش نور خورشید باشد.

ازآنجایی‌که نور خورشید به دلیل داشتن اشعه فرابنفش می‌تواند کیفیت چاپ را ظرف مدت کوتاهی کاهش دهد، باید روشی را برای چاپ محتوا انتخاب کنیم که در برابر عوامل محیطی و مخصوصاً نور خورشید از مقاومت حداکثری برخوردار باشد. به همین دلیل است که برای درج محتوا روی این بنر، استفاده از چاپ UV توصیه می‌شود.

 

ابعاد لمپست بنر

لمپوست بنر در ابعاد مختلفی قابل‌اجراست. ازآنجایی‌که این سازه معمولاً روی میله‌های چراغ و سطوح عمودی مشابه نصب می‌شود، حداکثر ابعاد آن تا حد زیادی به ارتفاع سطح موردنظر بستگی دارد. ولی 1 متر(عرض) در 3 متر (طول) را معمولاً به‌عنوان یک مقیاس استاندارد برای ساخت و اجرای این بنر در حداکثر ابعاد ممکن در نظر می‌گیرند.

 

مزایا و معایب لمپوست بنر چیست؟

مزایا و معایب لمپوست بنر

مزایای استفاده از لمپست بنر را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • قیمت لمپوست بنر در مقایسه با سازه‌هایی مثل بیلبورد بسیار کمتر است؛ درنتیجه یک گزینه اقتصادی برای تبلیغات و بازاریابی محسوب می‌شود.
  • به دلیل ساختار جذاب سازه و نقاط خاصی که روی آن‌ها نصب می‌شود، قابلیت بالایی در جلب‌توجه مخاطبان هدف دارد.
  • یک ابزار کارآمد برای بهبود دکوراسیون خارجی است.
  • چاپ لمپوست بنر به دلیل برخورداری از کاور ضد اشعه UV در برابر عوامل محیطی و خصوصاً نور خورشید مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.
  • با سرعت و سهولت، تولید و اجرا می‌شود.
  • در برابر نیروهای خارجی مثل پارگی و کشیدگی مقاومت زیادی دارد.
  • چاپ محتوا روی آن به‌صورت یک‌طرفه و دوطرفه امکان‌پذیر است که این تا حد زیادی به سطح عمودی موردنظر برای نصب سازه بستگی دارد. ضمناً محتوای چاپی روی هر طرف بنر می‌تواند یکسان یا متفاوت باشد.
  • محتوای چاپی از دوام و ماندگاری قابل قبولی برخوردار است.
  • این سازه فضا را اِشغال نمی‌کند و مانع عبور و مرور در مناطق پرتردد نمی‌شود.

 

در کنار مزایای لمپوست بنر، معایبی نیز وجود دارند که قبل از سفارش سازه باید آن‌ها را مدنظر قرار دهید:

  • ازآنجایی‌که این سازه را به‌ندرت در ابعادی بزرگ‌تر از 1*3 متر می‌سازند، در مقایسه با سازه‌های غول‌پیکر، کوچک است و کارایی آن در جلب‌توجه مخاطبان از فواصل دور چندان زیاد نیست.
  • به دلیل سبکی، در برابر وزش شدید باد آسیب‌پذیر است.
  • برخلاف سازه‌هایی مثل فلکسی یا تابلو لایت باکس، نمی‌توان آن را نورپردازی کرد. به همین دلیل اگر محیط کم‌نور یا تاریک باشد، استفاده از این سازه پیشنهاد نمی‌شود.

 

قیمت لمپوست بنر

درست مثل تمام سازه‌های تبلیغاتی دیگر، قیمت لمپوست بنر هم به ویژگی‌های سفارش مثل ابعاد سازه و کیفیت چاپ بستگی دارد. بااین‌حال، اگر به دنبال یک ابزار تبلیغاتی کارآمد هستید که نسبت به سایر سازه‌ها هزینه کمتری داشته باشد، لمپست بنر قطعاً یکی از بهترین گزینه‌هاست.

 

سفارش لمپوست بنر تبلیغاتی

با خواندن توضیحاتی که درباره لمپوست بنر ارائه شد حالا می‌توانید از میزان تناسب این ابزار با ایده‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی خودتان ارزیابی بهتری باشید.

اگر فکر می‌کنید این سازه می‌تواند به شما در تحقق اهدافتان کمک کند، می‌توانید سفارش آن را به تیم متخصص و باتجربه چاپ سام بسپارید. پس همین حالا با ما تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

 
لمپوست بنر چیست و به چه منظوری استفاده می‌شود؟

لمپوست بنر یک نوع بنر تبلیغاتی است که با نورپردازی داخلی یا خارجی تاکید و تأثیر ویژه‌ای روی تصویر و متن دارد. این نوع بنر برای جذب توجه بیشتر مخاطبان در رویدادها، نمایشگاه‌ها و تبلیغات مهم به کار می‌رود.

چرا لمپوست بنر می‌تواند در تبلیغات مؤثر باشد؟

لمپوست بنر به دلیل نورپردازی ویژه‌ای که دارد، می‌تواند به طراحی و پیام تبلیغاتی برخورداری ویژه‌ای بدهد. نورپردازی زیبا و جذاب می‌تواند مخاطبان را به خود جلب کند و بنر را در میان تبلیغات دیگر مشخص سازد.

چه عواملی در طراحی و ساخت لمپوست بنر مهم هستند؟

عواملی مانند انتخاب تصویر و متن مناسب، استفاده از رنگ‌ها و نورپردازی مناسب، اندازه و ابعاد مناسب بنر، و تأمین منبع تغذیه نورپردازی مهم هستند. همچنین، استفاده از مواد با کیفیت و مقاومت در ساخت بنر نیز برای طول عمر بنر اهمیت دارد.

دیدگاهی در مورد “لمپوست بنر چیست؟

  1. مصطفی خسروی گفت:

    سلام عالی بود

  2. خلیل عبدالهی گفت:

    بیشتری بنویسین لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *