لایت باکس

لایت باکس گردان یا چرخشی چیست؟

لایت باکس گردان یا چرخشی چیست؟

سفارش تابلو لایت باکس گردان یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای تبلیغ و به چشم آمدن کسب‌وکار شماست. این تابلو به لحاظ ماهیت، تفاوتی با سایر لایت باکس‌ها ندارد. در اینجا هم بعد از چاپ محتوا روی متریال مخصوص، سطح تابلو لایت باکس را با تعبیه‌ی یک سیستم نورپردازی روشن می‌کنند تا محتوای روی آن جلوه بصری گیرا و چشم‌نوازی داشته باشد.

با این‌ حال، لایت باکس گردان که به آن لایت باکس چرخشی و لایت باکس دورانی هم می‌گویند، در مقایسه با اعضای دیگر خانواده Lightbox سازه مدرن‌تری محسوب می‌شود که این مطلب را به معرفی آن و توضیح ویژگی‌هایش اختصاص داده‌ایم.

تابلو لایت باکس گردان چیست؟

تابلو لایت باکس گردان

 

لایت باکس گردان (Rotative Lightbox)، نوعی تابلو تبلیغاتی است که به جای سکون و ایستایی، قابلیت حرکت دارد. این تابلو، سازه‌ای داینامیک بوده و دارای دو وجه یا طرف است که به‌واسطه چرخش، قابلیت دید حداکثری را برای ناظران فراهم می‌کنند. برخلاف لایت باکس‌های ساکن که تنها از یک زاویه قابل رؤیت هستند، مدل گردان خود را از زوایای مختلف در قاب نگاه ناظر جا می‌دهد. این ویژگی یک مزیت بزرگ است که برای برند یا کسب‌وکار شما ارزش زیادی خلق می‌کند.

لایت باکس چرخشی چطور کار می‌کند؟

نیروی لازم برای چرخاندن لایت باکس گردان توسط یک موتور الکتریکی تأمین می‌شود. این موتور که با اِعمال نیرو، سازه را دور یک محور مخصوص می‌چرخاند با برق شهری (220 ولت) کار می‌کند و انواع متفاوتی دارد که مدل کلاچ‌دار یکی از آن‌هاست. در ساخت این تابلو برای پوشش 360 درجه‌ای، معمولاً محور عمودی را به‌عنوان محور چرخش انتخاب می‌کنند.

لایت باکس دورانی علاوه بر موتور به گیربکس نیز مجهز است که وظیفه کنترل فشار موتور را بر عهده دارد. کنترل فشار، باعث می‌شود تابلو در اثر اِعمال نیروهای محیطی ناخواسته مثل باد حرکت نکند. امکان تنظیم سرعت چرخش می‌تواند یکی دیگر از آپشن‌های کاربردی این تابلو لایت باکس باشد.

ساخت لایت باکس گردان

ساخت لایت باکس گردان

 

از ویژگی موتوریزه بودن این سازه که بگذریم، به انتخاب متریال و روش چاپ می‌رسیم. در ساخت لایت باکس چرخشی از متریال‌های مختلفی استفاده می‌کنند که این امر، به نوع استفاده و مکانی که سازه در آن قرار می‌گیرد بستگی دارد.

یکی از متداول‌ترین عناصر مورداستفاده در ساخت این لایت باکس، وینیل است که از پی‌وی‌سی ساخته می‌شود. وینیل، ویژگی‌های کاربردی زیادی دارد که آن را برای استفاده در فضای داخلی و خارجی به گزینه‌ای مناسب تبدیل می‌کند. در هر صورت، متریال انتخابی برای ساخت تابلو باید از خانواده چاپ بک لایت باشد. مأموریت روشن کردن سطح تابلو، به سیستم روشنایی LED که داخل تابلو تعبیه شده، محول می‌شود.

مانند مدل‌های دیگر لایت باکس، نوع چرخشی را نیز می‌توان در دو مدل فریم دار و فریم لس ساخت. مدل‌های فریم لس، حاشیه کمتری دارند و به دلیل ظرافت ظاهری، نزد کسب‌وکارها محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. فریم دور سازه را معمولاً با فلز آلومینیم یا یکی از آلیاژهای آن می‌سازند.

لایت باکس دورانی را معمولاً به شکل گرد و دایره‌ای تولید می‌کنند. بااین‌حال، بسته به سلیقه مشتری، امکان ساخت آن در اَشکال هندسی دیگر نیز وجود دارد.

قیمت لایت باکس چرخشی

قیمت تابلو لایت باکس گردان به سیستم موتوری و همین‌طور کیفیت متریال و روش چاپ آن بستگی دارد. هرچقدر موتور، قدرت و آپشن‌های بیشتری برای چرخاندن تابلو داشته باشد، هزینه سفارش سازه افزایش می‌یابد. به‌عنوان مثال، تابلوهای سنگین یا تابلوهایی که از آپشن تنظیم سرعت برخوردار هستند، نسبت به تابلوهای فاقد این ویژگی‌ها گران‌تر هستند.

کیفیت متریال، عامل مهمی دیگری در تعیین قیمت لایت باکس گردان است. مثلاً اگر قرار به استفاده از تابلو در فضای باز باشد، آنگاه باید یک ماده واترپروف مثل وینیل ضد آب را به‌عنوان متریال چاپ انتخاب کنیم که در مقایسه با وینیل معمولی، قیمت بیشتری دارد. ناگفته پیداست که بین قیمت لایت باکس چرخشی و ابعاد آن نیز رابطه‌ای مستقیم برقرار است.

مزایای لایت باکس دورانی

مزایای زیادی را می‌توان برای لایت باکس گردشی ذکر کرد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • افزایش قابلیت دید تابلو تبلیغاتی و محتوای آن که باعث افزایش آگاهی برند می‌شود
  • قابلیت بالا در جلب‌توجه مخاطبان هدف به دلیل داشتن سطح نورانی و چشم‌نواز
  • افزایش جلب‌توجه عمومی به دلیل متحرک بودن تابلو
  • امکان استفاده از تابلو در اماکن مختلف داخلی و خارجی
  • امکان ساخت لایت باکس چرخشی در اَشکال مختلف هندسی مثل گِرد، مربعی، چندضلعی، لوزی و …
  • امکان سفارش تابلو در ابعاد متفاوت
  • ارزش خرید بالای سازه با توجه به آپشن‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد آن

کاربرد لایت باکس دورانی

تابلو لایت باکس گردان، موارد استفاده متعددی دارد که شاخص‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • استفاده به‌عنوان سردرب فروشگاه‌ها
  • معرفی کالاها و خدمات به مشتریان بالقوه در فروشگاه‌ها، پاساژها، بازارچه‌ها و …
  • راهنمایی افراد در مکان‌های عمومی مثل ایستگاه مترو، فرودگاه و …
  • معرفی واحدهای مختلف سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ
  • استفاده در نمایشگاه‌ها به‌منظور جذب بازدیدکنندگان بیشتر برای غرفه

سفارش لایت باکس گردان

کارکرد و قیمت لایت باکس گردان، دو معیار مهم در سفارش این سازه هستند. کارکرد تابلو تبلیغاتی، مستقیماً به اهداف و انتظارات مشتری بستگی دارد. هزینه سفارش نیز دامنه نسبتاً گسترده‌ای دارد که بسته به ویژگی‌های سازه می‌تواند متفاوت باشد. اگر می‌خواهید لایت باکس دورانی را در فضای داخلی مستقر کنید و صرفاً قابلیت چرخش آن برایتان مهم است، لزومی به استفاده از متریالی با بالاترین کیفیت ممکن نیست. ضمناً در این حالت می‌توانید از آپشن‌هایی مانند تنظیم سرعت چرخش چشم‌پوشی کنید.

تخصص و تجربه، گروه چاپ سام را در ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی به برندی شاخص تبدیل می‌کند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت تابلوهای لایت باکس اعم از مدل چرخشی یا سایر مدل‌ها با ما در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول

 
لایت باکس گردان یا چرخشی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

لایت باکس گردان یا چرخشی یک ساختار نورپردازی است که به طور متناوب و تدریجی محتوا، تصاویر یا محصولات در داخل باکس را به نمایش می‌گذارد. این باکس‌ها با ایجاد حرکت و تغییر در نورپردازی، توجه بیشتر مشاهده‌کنندگان را جلب کرده و جذابیت ویژه‌ای به نمایش محتوا اضافه می‌کنند.

چه مزایایی در استفاده از لایت باکس گردان یا چرخشی وجود دارد؟

استفاده از لایت باکس گردان یا چرخشی باعث ایجاد جلوه‌های نوری متنوع و جذاب بر روی محتوا می‌شود. این باکس‌ها با تغییرات نورپردازی و حرکت، ابعاد جدیدی از نمایش محتوا را ارائه می‌دهند و تجربه بصری منحصر به فردی را به مشاهده‌کنندگان ارائه می‌کنند.

چگونه یک لایت باکس گردان یا چرخشی طراحی می‌شود؟

طراحی لایت باکس گردان یا چرخشی شامل ایجاد یک ساختار مکانیکی برای حرکت چرخشی باکس، استفاده از نورپردازی مناسب که قابل تغییر و تنظیم باشد، و تعیین ترتیب حرکت و تغییرات نوری مطابق با محتوا است. همچنین، نحوه نصب و نگهداری منابع نوری و مکانیکی نیز در این طراحی مهم است

دیدگاهی در مورد “لایت باکس گردان یا چرخشی چیست؟

  1. مهدی زمانی گفت:

    احسنت عالی بود

  2. جعفر دستغیب گفت:

    بی نظیر هستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *