لایت باکس

لایت باکس دایره چیست؟

لایت باکس دایره چیست؟

در مجموعه چاپ سام لایت باکس دایره چاپ و ساخته نمی شود.

نصب یک تابلو لایت باکس دایره می‌تواند نقطه شروع خوبی برای برندینگ کسب‌وکار شما باشد. انتخاب تابلوی تبلیغاتی مناسب تا حد زیادی به نوع کسب‌وکار شما بستگی دارد. علیرغم اینکه برخی تابلوها برای همه مشاغل قابل استفاده هستند، برخی دیگر بیشتر مناسب مشاغل خاص هستند. تابلو لایت باکس گِرد در دسته دوم قرار می‌گیرد و عمدتاً برای رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و اماکنی از این دست طراحی می‌شود. به این تابلو، لایت باکس گِرد و مُدور نیز می‌گویند.

 

لایت باکس دایره چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی لایت باکس دایره

لایت باکس‌های گِرد در عین شباهت به لایت باکس معمولی، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند.

اساس کار این تابلو لایت باکس مشابه لایت باکس‌های دیگر است. در اینجا هم طرح یا محتوای موردنظر مشتری را روی متریال چاپ درج می‌کنیم و با یک سیستم نورپردازی، به آن نمای جذاب و چشم‌نواز می‌بخشیم.

برای این منظور از روش‌های چاپ مختلفی مثل چاپ مستقیم، چاپ وینیل، چاپ فلت بد، چاپ وکیوم پلاست، چاپ پلکسی و … می‌توان استفاده کرد. ولی ویژگی‌های خاص لایت باکس گرد آن را از سایر مدل‌ها متفاوت می‌کند. بگذارید به این تفاوت‌ها نگاه دقیق‌تری داشته باشیم.

1. شکل هندسی

اولین و بارزترین تفاوت لایت باکس دایره ‌ای، شکل هندسی آن است. ازآنجایی‌که اکثر تابلوهای لایت باکس دارای شکل هندسی چهارگوش هستند، همین گِرد بودن به‌تنهایی می‌تواند لایت باکس دایره ‌ای را در نگاه مخاطب یا مشتری، خاص جلوه دهد. در سفارش لایت باکس گرد بر اساس ابعاد، دیگر خبری از طول و عرض نیست؛ بلکه با قطر و ضخامت سروکار داریم.

2. مقاومت بالا

رستوران‌ها، هتل‌ها، کافی‌شاپ‌ها و … از لایت باکس گرد عموماً در فضای باز استفاده می‌کنند. قرار گرفتن در فضای باز، تابلو لایت باکس را در معرض عوامل محیطی مخربی مثل باد، باران، رطوبت و … قرار می‌دهد. عواملی که هر کدام به‌تنهایی

می‌توانند یک لایت باکس معمولی را ظرف مدتی کوتاه خراب کنند. به همین علت مقاومت لایت باکس گرد به‌واسطه استفاده از متریال‌هایی مثل اکریلیک و آلومینیم بسیار بالاتر از مدل‌های معمولی است.

3. تنوع روش نصب

برای نصب لایت باکس دایره ای راه‌های زیادی وجود دارد. این سازه را می‌توان روی زمین مستقر کرد. هرچند که نصب آن روی دیوار، متداول‌تر است. گاهی ممکن است برای نصب سازه روی دیوار، فضای کافی در اختیار نداشته باشید. در این صورت می‌توانید با آویزان کردن لایت باکس دایره ‌ای از سقف، این محدودیت را از سر راه بردارید.

نصب لایت باکس گرد روی دیوار هم به دو روش انجام می‌شود. در روش اول، لایت باکس را دقیقاً مانند یک تابلو روی دیوار یا بالای سر درب مغازه نصب می‌کنند. به این ترتیب، تابلو از روبرو قابل‌رؤیت خواهد بود. راه دوم نصب تابلو به‌وسیله پایه به‌صورت عمودی بر دیوار است. با این کار، حتی عابران یا مشتریانی که در فاصله‌ای دور از مغازه قرار دارند، از وجود کسب‌وکار شما باخبر می‌شوند.

لایت باکس دایره را می‌توان روی سطوح مختلف اعم از چوبی، آجری، فولادی و بتنی به‌آسانی نصب کرد.

4. عدم امکان تعویض طرح

برخلاف بسیاری از لایت باکس‌های دیگر، محتوا یا طرح کارشده روی لایت باکس دایره را نمی‌توانیم تعویض کنیم. موردی که یکی از معدود نقاط ضعف این لایت باکس محسوب می‌شود. البته در صورت استفاده از روش چاپ استیکر روی سازه، کماکان می‌توان طرح آن را با طرح‌های جدید تعویض کرد.

5. گستره کاربرد

با توصیفی که تا اینجا از لایت باکس گرد کرده‌ایم، شاید استفاده از آن را فقط به رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها محدود بدانید.

احتمالاً تابلوی براق و سفیدرنگ کافی‌شاپی را تصور کرده‌اید که روی آن طرح یک فنجان قهوه داغ نقش بسته است. ولی گستره کاربرد لایت باکس دایره فراتر از این‌هاست. از این لایت باکس می‌توان به‌عنوان یک تابلو تبلیغاتی کارآمد در اماکن و موارد زیر نیز استفاده کرد:

  • انواع فروشگاه‌ها مثل سوپرمارکت، هایپر مارکت، بوتیک و …
  • بانک‌ها و صرافی‌ها
  • مراکز فروش لوازم حیوانات یا همان پت شاپ‌ها
  • مراکز تفریحی مثل پارک، شهربازی، سینما و …
  • مراکز درمانی مختلف مثل بیمارستان، درمانگاه، آزمایشگاه و …
  • سالن‌های آرایشی و زیبایی
  • مراکز حمل‌ونقل عمومی مثل فرودگاه، ترمینال و …
  • نمایشگاه‌های تجاری

 

قیمت لایت باکس گرد

لایت باکس گرد

عوامل زیادی در قیمت لایت باکس گرد دخیل هستند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

اندازه: همان‌طور که گفتیم ابعاد این لایت باکس نه با طول و عرض بلکه با قطر و ضخامت تشریح می‌شود. به‌طور کلی، هر چقدر قطر و ضخامت سازه بالاتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است. لایت باکس دایره در ابعاد مختلفی ساخته می‌شود و ساخت آن‌ها در قطرهای 40، 60، 80 و 120 سانتی‌متری متداول‌تر است.

یک‌طرفه یا دوطرفه بودن: از آنجایی‌ که دایره مثل سکه دو رو دارد، از هر دو وجه آن برای چاپ محتوا استفاده می‌شود. اگر سازه را مانند تابلو به دیوار نصب می‌کنید، طبیعتاً فقط یک طرف آن برای درج محتوا مورد استفاده قرار می‌گیرد. ولی در صورت نصب آن به‌صورت آویز یا عمود بر دیوار باید محتوا را روی هر دو سمت آن چاپ کنید که در این حالت هزینه آن بیشتر می‌شود.

ثابت یا چرخان بودن: بعضی مدل‌های لایت باکس، دایره‌ ای ثابت و برخی دیگر چرخان هستند. لایت باکس چرخان، حول یک محور عمودی چرخش می‌کند که نیروی این چرخش توسط موتور تأمین می‌شود. استفاده از لایت باکس گرد چرخان، قابلیت رؤیت آن را بالا می‌برد و از این رو، هزینه آن از لایت باکس ثابت بیشتر است.

کیفیت مواد: فرقی ندارد درباره چه محصولی صحبت می‌کنیم؛ چون کیفیت ساخت همیشه یک بازیگر مهم در صحنه‌ی قیمت‌گذاری آن محصول است. بنابراین عجیب نیست که هر چه مرغوبیت و کیفیت متریال ساخت بیشتر باشد، قیمت لایت باکس دایره ‌ای بالاتر خواهد بود.

 

سوالات متداول

 
لایت باکس دایره چیست و چه کاربردهایی دارد؟

لایت باکس دایره یک ساختار نورپردازی به شکل دایره است که به عنوان یک ابزار نوری برای تاکید بر محتوا، تصاویر یا محصولات در عکاسی، فیلم‌برداری، نمایشگاه‌ها، فروشگاه‌ها و فضاهای تبلیغاتی استفاده می‌شود. این باکس‌ها با نورپردازی داخلی، تصاویر را به وسیله روشنایی مناسب و جلوه‌های نوری ویژه نشان می‌دهند.

چه مزایایی در استفاده از لایت باکس دایره وجود دارد؟

استفاده از لایت باکس دایره باعث توجه مشاهده‌کنندگان به محتوا یا محصولات در داخل باکس می‌شود. این باکس‌ها به عنوان یک ابزار نوری مؤثر، جلب توجه بیشتری را ایجاد می‌کنند، جزئیات را به وضوح نشان می‌دهند و به تصاویر جلوه ویژه‌ای می‌بخشند.

چگونه یک لایت باکس دایره طراحی می‌شود؟

طراحی لایت باکس دایره شامل انتخاب ابعاد مناسب بر اساس نیاز، انتخاب جنس‌های شفاف و نورپردازی‌پذیر، استفاده از منابع نوری مناسب مانند LED یا لامپ‌های نورسفید، و ایجاد اثرات نوری مطلوب است. همچنین، توجه به ترتیب و تنظیم منابع نوری داخل باکس و تطابق طراحی با محتوا یا محصولات مهم است.

دیدگاهی در مورد “لایت باکس دایره چیست؟

  1. باستانی گفت:

    بیشتری بنویسین لطفا

  2. بهمن سبحانی گفت:

    چقد خوبین شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *