بنر, فلکس

تفاوت بنر و فلکسی در چیست؟

تفاوت بنر و فلکسی چیست؟

آشنایی با تفاوت بنر و فلکسی در انتخاب یک ابزار کارآمد که با انتظارات و اهداف تبلیغاتی شما همخوانی داشته باشد، امری بسیار مهم است.

هم بنر و هم فلکسی، نقش پررنگی در کمپین‌های تبلیغات آفلاین برای کسب‌وکارهای مختلف ایفا می‌کنند. بااین‌حال، هر کدام از این دو سازه ویژگی‌های خاصی دارند. ویژگی‌هایی که باعث می‌شوند هر کدام از آن‌ها بسته به نوع کاربرد، به دیگری برتری و ارجحیت داشته باشند.

آیا برای تبلیغ کسب‌وکارتان در انتخاب سازه تبلیغاتی مردد هستید؟ شناخت وجوه تفاوت بنر و فلکسی تا حد زیادی می‌تواند به شما در حل معادله انتخاب بهترین سازه کمک کند.

7 تفاوت بنر و فلکسی که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کنند

همه ابزارهای تبلیغاتی به‌واسطه مأموریت مشترکشان یعنی ترویج و ترفیع کسب‌وکارها می‌توانند شباهت‌های زیادی با یکدیگر داشته باشند. ولی اگر با عینک فنی و کارشناسی به مسئله نگاه کنیم، تفاوت‌های قابل‌توجهی را بین آن‌ها می‌بینیم. فلکس و بنر هم از این قاعده مستثنا نیستند که برای آن‌ها می‌توان 7 محور تفاوت عمده پیدا کرد. بیایید این محورهای تفاوت را بشناسیم.

بنر و فلکسی چه تفاوت هایی دارند

1. تفاوت بنر و فلکسی از جنبه‌ی نوع استفاده

اولین و شاید مهم‌ترین تفاوت فلکس و بنر به کاربرد آن‌ها برمی‌گردد. اکثر سازه‌های غول‌پیکری که در خیابان‌ها و جاده‌ها بارها و بارها توجهتان را به خودشان جلب کرده‌اند، یکی از انواع بنر محسوب می‌شوند. در مقابل سردر مغازه‌ها و معابر پررفت‌وآمد، رایج‌ترین مکان‌ها و موارد استفاده از فلکسی هستند.

2. تفاوت بنر و فلکسی از نظر جنس

جنس یکی دیگر از محورهای تفاوت فلکس و بنر است. درحالی‌که در ساخت فلکسی از متریال PVC استفاده می‌شود، در ساخت بنر طیف گسترده‌ای از مواد را می‌توان مورد استفاده قرار داد. بنر علاوه بر PVC می‌تواند از جنس مش، وینیل و کاغذ باشد. استفاده از هر کدام از این متریال‌ها ویژگی‌ها و مزایای خاصی را برای سازه تبلیغاتی شما به ارمغان می‌آورد.

3. تفاوت فلکس و بنر از نظر عبور دادن نور

اساساً آنچه فلکسی را به یک سازه تبلیغاتی اثربخش تبدیل کرده، قابلیت متریال فلکس در عبور دادن نور است. این ویژگی، مشاهده‌پذیریِ محتوای درج‌شده روی تابلو فلکسی را شدیداً بالا می‌برد. در طرف مقابل، بنر نمی‌تواند نور را از خود عبور دهد. این ویژگی متفاوت سبب شده که فلکس برای تبلیغات در اماکن تاریک یا کم‌نور، گزینه بهتری در مقایسه با بنر باشد.

به لطف گذردهی بالای نور در تابلو فلکسی می‌توان با تاباندن نور از پشت، سطح آن را روشن کرد. این کار از طریق تعبیه منابع نور مثل لامپ‌های مهتابی در پشت تابلو فلکسی انجام می‌پذیرد. در مقابل ازآنجایی‌که بنر نمی‌تواند نور را از خود عبور دهد، برای روشن کردن محتوای چاپی باید نور را از جلو یا اطراف به سطح آن بتابانیم. با توجه به این توضیحات فلکسی برای نمایش جذاب محتوا مخصوصاً در شب کارایی بالاتری نسبت به بنر دارد.

4. تفاوت بنر و فلکسی از منظر قیمت

قیمت همیشه یکی از معیارهای مهم در امر مقایسه دو محصول است. بنابراین عجیب نیست که مقایسه این دو سازه تبلیغاتی از نظر اقتصادی برای صاحبان کسب‌وکار اهمیت و جذابیت زیادی داشته باشد.

در تشریح تفاوت قیمت فلکس و بنر از نظر قیمت باید گفت که این اختلاف آن‌قدرها چشمگیر نیست که بتوان با قاطعیت درباره آن حکمی صادر کرد. به‌طور کلی پیشرفت و توسعه روش‌های تولید و چاپ تابلوهای تبلیغاتی مانند لایت باکس، هزینه ساخت و متعاقباً قیمت تمام‌شده آن‌ها را پایین آورده است. به همین دلیل، اختلاف قیمت سفارش بنر با فلکسی آن‌قدر زیاد نیست که بخواهید صرفاً با توجه به معیار قیمت درباره انتخاب یکی از آن‌ها تصمیم بگیرید. اینجاست که باید نوع استفاده، هدف و انتظاراتتان را از یک سازه تبلیغاتی مدنظر قرار دهید و کارایی تبلیغات را هرگز فدای چند ده هزار تومان تفاوت قیمت نکنید.

لازم به ذکر است که نزدیکی قیمت بنر و فلکسی تنها زمانی صادق است که دو سازه را در ابعاد یکسان با هم مقایسه کنیم. ابعاد سازه یکی از اساسی‌ترین عوامل در تعیین قیمت نهایی آن است؛ بنابراین با افزایش ابعاد تابلو فلکسی یا بنر قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. البته در این میان نباید عوامل مهم دیگری را مثل نوع و کیفیت چاپ فراموش کنیم.

5. تفاوت بنر و فلکسی از نظر ابعاد

هم بنر و هم فلکسی در ابعاد مختلفی قابل‌اجرا هستند. تفاوت این دو سازه از نظر ابعاد و اندازه در این است که بنر را در ابعاد متنوع‌تری می‌توان سفارش داد. سایز بنر می‌تواند از ابعاد کاغذ A3 تا ابعاد 80 در 200 سانتی‌متر متغیر باشد. در مقابل فلکسی در عرض 85 تا 500 سانتی‌متر ساخته می‌شود. به فلکسی‌هایی که عرض آن‌ها بین 320 تا 500 سانتی‌متر باشد، فلکس عرض بالا می‌گویند.

6. تفاوت فلکسی و بنر از نظر سرعت چاپ و تحویل

اگر فوریت زمانی برای آماده شدن سفارش سازه تبلیغاتی مطرح باشد، تفاوت فلکسی و بنر از نظر سرعت آماده‌سازی می‌تواند یک معیار مهم در تصمیم‌گیری باشد. به‌طور کلی، چاپ بنر از نظر سرعت تولید دست بالاتر نسبت به چاپ فلکسی را دارد؛ به همین دلیل برای بازه‌های زمانی محدود یا متغیر می‌توانند انتخاب بهتری باشند.

7. تفاوت بنر و فلکسی از نظر استفاده مجدد

امکان تعویض محتوای چاپی در تابلوهای فلکسی یکی از ارزشمندترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌های آن‌هاست. این ویژگی، استفاده چندباره و بلندمدت از فلکسی را امکان‌پذیر ساخته و از سفارش یک سازه جدید بی‌نیازتان می‌کند. در مقابل، نقطه‌ضعف بزرگ بنرها عدم امکان تعویض طرح‌های چاپی روی آن‌هاست. این امر بنرها را به سازه‌هایی یک‌بارمصرف تبدیل می‌کند و به همین دلیل شاید برای کمپین‌های تبلیغاتی متغیر، چندان مناسب نباشند.

 

و نهایتاً؛ سفارش فلکسی یا بنر؟

در شرایط عادی و بدون توجه به نیازها و نوع استفاده نمی‌توان و نباید درباره بهتر بودن بنر یا فلکسی اظهارنظر کرد. ما در این مطلب 7 محور تفاوت فلکسی و بنر را که اهمیت زیادی در انتخاب یکی از آن‌ها دارند، با شما عزیزان در میان گذاشتیم و تصمیم‌گیری را به خود شما محول می‌کنیم. بنابراین بهتر است با در نظر گرفتن این موارد نسبت به انتخاب سازه تبلیغاتی اقدام کنید. البته که همواره می‌توانید روی استفاده از نظرات کارشناسان چاپ سام حساب باز کنید.

درنهایت انتخاب شما هر چه باشد، چاپ سام آمادگی دارد به‌واسطه استفاده از بهترین تجهیزات و متخصصان باتجربه، سازه تبلیغاتی موردنظرتان را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت آماده نموده و تقدیمتان کند.

 

سوالات متداول

 
تفاوت اصلی بین بنر و فلکسی چیست؟

تفاوت اصلی بین بنر و فلکسی در جنس مورد استفاده‌شان است. بنر از مواد مختلفی مانند پارچه، وینیل یا پلی‌استر ساخته می‌شود، در حالی که فلکسی (یا پارچه فلکس) از پارچه اختصاصی و مقاومی ساخته می‌شود.

از بنر و فلکسی کدام یک برای چاپ تبلیغات مناسب‌تر هستند؟

انتخاب بین بنر و فلکسی بستگی به شرایط و مورد استفاده دارد. بنر به علت متنوع بودن جنس‌ها و اندازه‌ها، برای تبلیغات داخلی و خارجی، تابلوها، بنرهای نمایشگاهی و تبلیغات موقتی مناسب است. فلکسی به علت مقاومت بیشتر در برابر عوامل جوی و آب، بیشتر در تابلوها و تبلیغات خارجی که نیاز به دوام طولانی‌مدت دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیا تفاوت‌هایی در قیمت بین بنر و فلکسی وجود دارد؟

بله، تفاوت‌هایی در قیمت بین این دو وجود دارد. معمولاً بنرها به دلیل انواع مختلف جنس و اندازه‌ها، ممکن است به صورت کلی ارزان‌تر باشند. فلکسی به دلیل جنس مقاوم‌تر و پارچه‌ای‌تر، معمولاً گزینه‌ای گران‌تر است.

دیدگاهی در مورد “تفاوت بنر و فلکسی در چیست؟

  1. حسن نوروزی گفت:

    مطالب بیشتری بنویسین لطفا

  2. بهنام مستوفی گفت:

    گل گفتید دست مریضاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *