لایت باکس

تأثیر تابلو تبلیغاتی در جذب مشتری

تأثیر تابلو تبلیغاتی در جذب مشتری

ورود تبلیغات آنلاین به عرصه بیزینس نباید ما را از تأثیر تابلو تبلیغاتی در جذب مشتری غافل کند. استفاده از برخی روش‌های تبلیغات آفلاین مانند تابلوهای تبلیغاتی شاید در نگاه اول سنتی و حتی «دمده» به نظر برسد؛ ولی این رسانه‌های قدیمی هنوز که هنوز است، به‌عنوان یکی از ارکان اصلی موفقیت کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ شناخته می‌شوند.

اگر در درستی این ادعا شک دارید تا آخر این مقاله با چاپ سام همراه باشید تا ببینیم تابلو تبلیغاتی چطور به جذب مشتریان جدید کمک می‌کند؟

6 روش تأثیر تابلو تبلیغاتی در جذب مشتری

روش تأثیر تابلو تبلیغاتی در جذب مشتری

1. افزایش دید

افزایش دید، شاید مهم‌ترین تأثیر تابلو تبلیغاتی در جذب مشتری باشد. تابلوهای تبلیغاتی مانند لایت باکس، رسانه‌هایی عالی برای افزایش رؤیت پذیری پیام، محصول یا برند هستند. کسب‌وکارها با نصب یک تابلو تبلیغاتی در مکان‌های پرتردد مانند خیابان‌ها یا مراکز خرید شلوغ می‌توانند اطمینان حاصل کنند که افراد زیادی پیام تبلیغاتی آن‌ها را می‌بینند. این دیده شدن، شرط لازم (و نه کافی) برای موفقیت همه کسب‌وکارهاست که می‌تواند به افزایش شناخت و آگاهی از برند بینجامد. سفارش تابلو تبلیغاتی مناسب و رعایت برخی نکات حرفه‌ای در استفاده از آن وقوع این امر را تضمین می‌کند.

 

2. مقرون‌به‌صرفه بودن

تابلوهای تبلیغاتی، رسانه‌هایی مقرون‌به‌صرفه هستند که در عین هزینه ناچیز می‌توانند سود زیادی را عاید کسب‌وکارها کنند. شاید باورش کمی سخت باشد ولی گاهی یک تابلو تبلیغاتی با طراحی اصولی و گرافیک جذاب، عملکرد به‌مراتب بهتری در جذب مشتری از کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین از خود نشان می‌دهد. با یک بار هزینه سفارش، شما می‌توانید یک قطب جاذبِ قدرتمند برای کسب‌وکارتان بسازید و تا مدت‌ها از منافع آن بهره‌مند شوید.

یک نکته دیگر در خصوص تأثیر تابلو تبلیغاتی در جذب مشتری، صرفه‌جویی در مخارج کسب‌وکار است. شما می‌توانید به جای کمپین‌های تبلیغاتی پرسروصدا و کم بازده، با صرف هزینه‌ای معقول، یک ابزار تبلیغاتی اثربخش داشته باشید و مبالغی را که از این راه صرفه‌جویی می‌کنید به ارتقای سایر جنبه‌های کسب‌وکارتان (مثل دادن اشانتیون یا ارائه تخفیف بیشتر) اختصاص دهید و از این راه مشتریان بیشتری به دست بیاورید.

 

3. بازاریابی هدفمند

سومین تأثیر تابلو تبلیغاتی در جذب مشتری، اجرای بازاریابی هدفمند است. تابلوهای تبلیغاتی را می‌توان در مناطق استراتژیک که محل عبور و مرور مخاطبان هدف هستند، نصب کرد. به این ترتیب می‌توانید سرنخ‌های فروش بیشتری را به سمت کسب‌وکارتان بکشانید و درنهایت آن‌ها را به مشتریان واقعی تبدیل کنید.

به‌عنوان مثال، اگر یک فروشگاه لوازم ورزشی دارید می‌توانید با نصب تابلو تبلیغاتی خود در نزدیکی یک باشگاه ورزشی، علاقه‌مندان به ورزش و تناسب اندام را در تیررس تبلیغات خود قرار دهید. این بازاریابی هدفمند باعث بهبود نرخ تبدیل و نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری‌تان می‌شود.

 

4. چندمنظوره بودن

تابلوهای تبلیغاتی، رسانه‌هایی چندمنظوره و همه‌کاره به شمار می‌روند که برای تبلیغ انواع محصولات اعم از کالاها و خدمات قابل استفاده هستند. این تابلوها را می‌توان با توجه به نیازهای خاص هر کسب‌وکار از نظر ظاهر، طراحی، سایز، نوع نصب و … شخصی‌سازی کرد و از این طریق، کارایی و اثربخشی تبلیغات را به حداکثر رساند.

 

5. تشخیص و تثبیت برند

گفتیم که یکی از مهم‌ترین موارد تأثیر تابلو تبلیغاتی در جذب مشتری به چشم آمدن کسب‌وکار شماست. وقتی عناصر مربوط به کسب‌وکار مانند لوگو، پیام، مؤلفه‌های گرافیکی و … دائماً در قاب چشم مخاطبان قرار بگیرند، این تکرار و تداوم، کسب‌وکار را به‌عنوان یک هویت متمایز در ذهن آن‌ها تعریف می‌کند. به این ترتیب مخاطبان قادر خواهند بود این عناصر تبلیغاتی را که مشخصه‌های اصلی یک بیزینس هستند، تشخیص دهند.

از طرف دیگر، تکرار دفعاتِ رویاروییِ مخاطبان با تابلوی تبلیغاتی تصویر ثابتی از برند شما برای آن‌ها می‌سازد. شکل‌گیری این تصویر، باعث تثبیت و نهادینه‌سازی برندتان در ذهن آن‌ها خواهد شد. این امر درنهایت می‌تواند به بهبود شناخت و در عالی‌ترین حد به ایجاد وفاداری در مشتریان منجر شود.

 

6. درگیر کردن مخاطبان

یکی از مهم‌ترین دلایل تأثیر تابلو تبلیغاتی در جذب مشتری را باید در قابلیت تعاملی آن جستجو کرد. طراحی جذاب و چشم‌نواز یک تابلو می‌تواند زمینه‌ساز آغاز و ادامه یک تعامل مؤثر با مخاطبان هدف باشد. به‌عنوان مثال یک تابلو لایت باکس با نورپردازی خیره‌کننده‌ای که دارد، می‌تواند علاوه بر جلب‌توجه، مخاطب را کاملاً با محتوای خود درگیر کند.

 

2 قاعده طلایی در روش جذب مشتری با تابلوهای تبلیغاتی

قاعده طلایی در روش جذب مشتری

استفاده از پتانسیل تأثیر تابلو تبلیغاتی در جذب مشتری، قطعاً یک تصمیم درست است. ولی همان‌طور که گفتیم برای اینکه این تصمیم درست، نتیجه مطلوبی هم داشته باشد، باید یک سری از قواعد کلی را رعایت کنید. ازجمله مهم‌ترین این قواعد عبارت‌اند از:

مکان نصب: مکان نصب تابلو تبلیغاتی، احتمالاً مهم‌ترین عامل برای استفاده از پتانسیل آن است. باید مکانی را انتخاب کنید که تابلو در آن نقطه حداکثر دید را داشته باشد. فراموش نکنید یک مکان نامناسب، جذاب‌ترین تابلوهای تبلیغاتی را خفه و بی‌اثر می‌کند.

ایجاد تمایز بصری: اکثر کسب‌وکارهای امروزی متوجه اهمیت روش جذب مشتری با تابلوهای تبلیغاتی هستند. بنابراین حالا که اکثر رقبای مستقیم و غیرمستقیم شما از تابلوهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند، بهتر است به دنبال راهی برای متمایزسازی تابلوی تبلیغاتی خودتان از آن‌ها باشید. این راه می‌تواند استفاده از طراحی یا یک ساختار متفاوت باشد. یک ایده عالی دیگر، خرید تابلو لایت باکس است که با نورافشانی چشم نوازش در یک چشم برهم زدن، نگاه مخاطبان هدف را شکار می‌کند.

روش جذب مشتری با تابلوهای تبلیغاتی در همین دو قاعده خلاصه نمی‌شوند؛ قواعد و موارد مهم دیگری نیز وجود دارند که ما قبلاً در مطالبی مانند فاکتورهای مهم در ساخت تابلوی تبلیغاتی و اصول روانشناسی رنگ در طراحی و چاپ آن‌ها را به‌طور کامل پوشش داده‌ایم و مطالعه این مطالب را به شما هم پیشنهاد می‌کنیم.

 

جمع‌ بندی

اگر تا قبل از خواندن این مقاله درباره تأثیر تابلو تبلیغاتی در جذب مشتری و ضرورت استفاده از آن برای کسب‌وکارتان تردید داشتید، احتمالاً حالا نظر دیگری دارید. گروه چاپ سام با سابقه‌ای درخشان در حوزه چاپ و همین‌طور ساخت انواع سازه‌های تبلیغاتی همراه شماست تا صدای کسب‌وکارتان را به شکلی رسا به گوش مخاطبان هدف برسانید.

 

سؤالات متداول

چرا باید از تابلوی تبلیغاتی استفاده کنیم؟

تابلوهای تبلیغاتی به‌عنوان مهم‌ترین ابزارهای تبلیغات آفلاین، کماکان نقش برجسته‌ای در موفقیت تجاری ایفا می‌کنند. مهم‌ترین دلیل استفاده از این تابلوها، تأثیر آن‌ها بر جذب مشتریان است.

تأثیر تابلو تبلیغاتی در جذب مشتری چگونه است؟

تابلو تبلیغاتی به اَشکال مختلفی به جذب مشتریان جدید کمک می‌کند که عبارت‌اند از: افزایش دید، مقرون‌به‌صرفه بودن، بازاریابی هدفمند، عملکرد چندمنظوره، کمک به تشخیص و تثبیت برند در ذهن مخاطبان و درگیر کردن آن‌ها.

چه عواملی در روش جذب مشتری با تابلوهای تبلیغاتی مؤثر هستند؟

عوامل زیادی در این زمینه دخالت دارند ولی مکان نصب و متمایزسازی را می‌توان به دو بال پرواز اثربخشی تابلوهای تبلیغاتی تشبیه کرد.

در شرکت چاپ سام چه نوع تابلو تبلیغاتی بیشتر ساخته می شود؟

شرکت سام یکی از شرکت های بزرگ در زمینه خدمات چاپ و ساخت تابلوهای لایت باکس می باشد که می توانید این تابلوی تبلیغاتی را در انواع و ابعاد مختلف سفارش دهید.

دیدگاهی در مورد “تأثیر تابلو تبلیغاتی در جذب مشتری

  1. میثم دستغیب گفت:

    عاااااااااااالی

  2. مرتضی اسدی گفت:

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *