لایت باکس

آشنایی با تابلو لیزری

آشنایی با تابلو لیزری

امروزه تابلو لیزری در اغلب شرکت‌ها و سازمان‌های مختلفی استفاده می‌شود که دید بیش‌تری برای افراد در محیط‌های کم نور ایجاد می‌کند. این تابلوها در انواع و جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود و افراد بسته به مکانی که می‌خواهند از آن استفاده کنند با توجه به قیمت خرید تابلو را انجام می‌دهند.

 

معرفی تابلو لیزری

تابلو لیزری یک نوع تابلوی خروج اضطراری است که با استفاده از فناوری لیزر، نشانگرهای راهروها و خروج‌های اضطراری را به صورت واضح و قابل دید را برای افراد ایجاد می‌کند. این تابلوها معمولاً در مکان‌هایی که نور محیط کم است، مانند: سالن‌های تئاتر، سینماها، هتل‌ها و بیمارستان‌ها استفاده می‌شوند. تابلوهای خروج اضطراری لیزری دارای چراغ‌های قوی و رنگارنگ هستند که به صورت پیوسته یا منقطع روشن و خاموش شده، همچنین این تابلوها معمولاً دارای باتری داخلی هستند که در صورت قطع برق، تابلو به طور خودکار روشن می‌شود.

 

انواع تابلو لیزری

انواع تابلو لیزری

تابلوهای لیزری در انواع مختلفی در بازار عرضه می‌شود که شامل:

 

  • تابلو لیزری پلکسی

تابلو پلکسی از پرفروش‌ترین تابلوها بوده که به علت استحکام و مقاومت بالایی که در برابر اشعه نور داشته، فروش بالایی دارد و اغلب در مکان‌هایی که نور محیط کم است به کار برده می‌شود، همچنین این تابلوها معمولاً دارای باتری داخلی بوده و در صورتی‌که برق قطع شود، تابلو به طور خودکار روشن خواهد شد.

از مزیت‌های مهم آن می‌توان به طول عمر بالا، وزن بسیار کم، قابل استفاده در انواع رنگبندی و… اشاره کرد.

 

  • تابلو لیزری تبلیغاتی

این تابلو یک نوع تابلوی تبلیغاتی است که از فناوری لیزر برای نمایش تبلیغات و پیام‌های تبلیغاتی استفاده می‌کند. این تابلوها معمولاً در مکان‌های عمومی و تجاری مانند خیابان‌ها، مراکز خرید، استادیوم‌ها و فروشگاه‌ها استفاده می‌شوند.

این تابلوها قادر به نمایش تصاویر و متن‌های مختلف بوده و می‌توانند به طور خودکار تغییر کنند. تابلوهای لیزری تبلیغاتی به دلیل نور قوی و جذابیت بصری خود، معمولاً توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کنند.

همچنین این تابلوها قابلیت نمایش تبلیغات در شب و روز را دارند و به طور مداوم می‌توانند پیام‌های تبلیغاتی را نمایش دهند از مزایایی آن می‌توان به مصرف انرژی کم‌تر و عمر طولانی‌تر نسبت به تابلوهای تبلیغاتی سنتی اشاره کرد، همچنین این تابلوها قابلیت تغییر پیام و تبلیغات بدون نیاز به تعویض متن و تصاویر را دارند.

 

  • تابلو لیزری حکاکی

این تابلو نیز یک نوع تابلوی لیزری بوده که برای حکاکی و برش مواد مختلف به کار برده می‌شوند. این تابلوها از قدرت لیزر برای ایجاد طرح‌ها، نقوش و متن‌های دقیق روی سطوح مختلف استفاده می‌کنند.

تابلوهای لیزری حکاکی به دلیل دقت بالا و قدرت لیزر، قابلیت حکاکی روی سطوح منحنی و نامنظم شامل: چوب، پلاستیک، فلز و شیشه را دارند. این تابلوها معمولاً در صنایع مختلف مانند: صنایع چوب، تبلیغات ، جواهرات و هنر استفاده می‌شوند.

این تابلوهای به دلیل داشتن سرعت بالا و دقت فوق‌العاده، قادر به حکاکی طرح‌های پیچیده و دقیق با جزئیات بسیار کوچک هستند، همچنین قابلیت حکاکی تصاویر و متن‌ها را دارند و به طور خودکار می‌توانند، تغییر کنند. از مزایایی آن می‌توان به عدم نیاز به قطعات متحرک و استفاده از فناوری لیزر برای ایجاد حکاکی دقیق اشاره کرد.

 

  • تابلو لیزری ال ای دی

این تابلو با استفاده از ترکیب فناوری لیزر و ال ای دی، تصاویر و متن‌ها را روشن و جذاب را نمایش می‌دهد. تابلوهای لیزری ال ای دی اغلب در تبلیغات و نمایشگاه‌ها استفاده می‌شوند و قابلیت نمایش اطلاعات متنوع از جمله متن‌های تبلیغاتی، لوگوها و طرح‌های گرافیکی را دارند.

این تابلوها دارای روشنایی بالا و رنگ‌های زنده‌ای بوده و قادر به نمایش تصاویر با کیفیت بالا و جزئیات دقیق هستند. این تابلوها قابلیت تغییر نورپردازی و رنگ دارند و در مقایسه با تابلوهای دیگراز مصرف انرژی پایین‌تری و عمر طولانی برخوردار هستند، همچنین قابلیت نمایش تصاویر و متن‌های سه بعدی را نیز دارند و می‌توانند جذابیت و زیبایی بیشتری به فضا اضافه کنند.

 

  • تابلو لیزری فلزی

در این نوع تابلو برای نمایش تصاویر و متن‌ها از فلز استفاده می‌شود و به دلیل استفاده از فلز، بسیار سخت و مقاوم هستند و قابلیت نمایش تصاویر با جزئیات دقیق را دارند. تابلوهای لیزری ال ای دی فلزی اغلب در مکان‌های عمومی مانند: شهرها، پارک‌ها و میدان‌ها استفاده می‌شوند و افراد را به خود جذب می‌کنند.

این تابلوها معمولاً به صورت بزرگ و قابل مشاهده از راه دور طراحی می‌شوند و تصاویر و متن‌های مختلف را به صورت روشن و جذاب نمایش می‌دهد.

از مزایای آن می‌توان به روشنایی بالا و طول عمر طولانی آن اشاره کرد و همچنین در شب و روز می‌توان نمایش داده شوند و با استفاده از سیستم‌های کنترل به طور همزمان با صدا و نور اجرا شده توجه بیشتری را جذب کنند علاوه بر این استفاده از آن‌ها در تبلیغات و نمایشگاه‌ها به عنوان یک روش مؤثر برای جذب مشتریان و تبلیغ محصولات و خدمات است.

 

قیمت تابلوهای لیزری

قیمت تابلوهای لیزری بستگی به اندازه، طراحی، جزئیات و مشخصات فنی آن‌ها دارد، همچنین عوامل دیگری مانند: محل نصب، شرکت سازنده و نوع فلز استفاده شده نیز می‌تواند قیمت را تحت تأثیر قرار دهد. برای دریافت قیمت دقیق تابلوهای لیزری، بهتر است با شرکت‌های تولید کننده و فروشنده تماس بگیرید و درخواست پیش فاکتور کنید.

 

راهنما خرید تابلو لیزری

تابلو لیزری در انواع مختلفی شامل: پلکسی، تبلیغاتی، ال ای دی، فلزی و…. در بازار عرضه می‌شود که هر کدام مزایا و کاربرد متفاوتی دارند و معمولاً در مکان‌هایی که نور محیط کم است، مانند: سالن‌های تئاتر، سینماها، هتل‌ها و بیمارستان‌ها استفاده می‌شوند که با توجه اندازه، طراحی، جزئیات، مشخصات فنی و…… قیمت متفاوتی دارند و افراد می‌تواند با توجه به بودجه مورد نظر تابلو را خریداری کنند.

دیدگاهی در مورد “آشنایی با تابلو لیزری

  1. محمدعلی بختیاری گفت:

    خیلی خوب بود

  2. امید توکلی گفت:

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *