لایت باکس

تابلو سردر مغازه یا تابلو مغازه چیست؟

تابلو سردر مغازه یا تابلو مغازه چیست؟

نصب تابلو سردر مغازه مهم‌ترین شکل تبلیغات آفلاین از همیشه تا هنوز بوده است. علی‌رغم یکه‌تازی تبلیغات آنلاین در عصر دیجیتال امروز، کسب‌وکارهای موفق از اهمیت تبلیغات فیزیکی غافل نمانده‌اند. درحالی‌که بسیاری از مشاغل تمام تمرکز خود را به حضور در عرصه تبلیغات آنلاین معطوف کرده‌اند، کسب‌وکارهای برتر همواره درصدد پررنگ کردن و پررنگ نگه داشتن تصویر برند خود در دنیای واقعی هستند.

روش‌هایی مثل توزیع تراکت و نصب پوستر در نقاط مختلف شهر، دیگر به‌تنهایی کارایی قبل را ندارند. اکنون زمان آن رسیده که با نصب یک تابلو سردرب مغازه، تصویر کسب‌وکارتان را در ذهن مشتریان ارتقا دهید.

 

تابلو سردر مغازه چیست؟

تابلو سردر مغازه چیست؟

تابلو سردر مغازه که به آن تابلو مغازه، تابلو سردرب مغازه، تابلو فروشگاهی و تابلو سردر فروشگاهی نیز می‌گویند، اولین حلقه اتصال فروشگاه شما با مشتریان است. این تابلو، ضمن ارائه اطلاعات اساسی کسب‌وکار، مشتریان را از آنچه می‌توانید به آن‌ها عرضه کنید، آگاه می‌سازد. تابلو سردر فروشگاهی را همان‌طور که از نامش پیداست، در بالای درب ورودی فروشگاه نصب می‌کنند. هرچند که بسته به ترجیح و در صورت وجود فضا می‌توان آن را در نقاط دیگر هم نصب کرد.

 

انواع تابلو سردر مغازه

تابلو سردر مغازه انواع مختلفی دارد که ازجمله معروف‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • پوسترها
  • بنرها
  • تابلوهای Gridwall
  • تابلوهای نئون/ LED

توجه کنید که تابلو مغازه، به مدل‌های فوق محدود نمی‌شود و مدل‌های متعدد دیگری از آن در بازار وجود دارد. هر مدل خاصی از تابلو سردر مغازه، مأموریت خاصی دارد. بااین‌حال، کارکرد مشترک همه تابلوهای فروشگاهی، جلب‌توجه مشتریان و بهبود فرایند جذب و تبدیل آن‌ها به خریداران واقعی است.

 

مزایای تابلو فروشگاهی

مزایای تابلو فروشگاهی

دلایل زیادی برای نصب تابلو سردر مغازه وجود دارد که در اینجا به ذکر مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

1. ایجاد مزیت رقابتی

داشتن یک تابلو حرفه‌ای با جاذبه بصری بالا کسب‌وکارتان را از کسب‌وکارهای رقیب متمایز می‌کند. مغازه‌هایی که هیچ تابلو شاخصی ندارند، درواقع حدس زدن درباره محصولات خود را به مشتریان واگذار می‌کنند. مشتریان امروزی، بی‌حوصله‌تر از آن هستند که تمایلی به درگیری با چالش‌هایی از این دست داشته باشند. درنتیجه، وقتی نتوانند ظرف چند ثانیه به ماهیت کسب‌وکار و آنچه عرضه می‌کند، پی ببرند با یأس و تلخ‌کامی، احتمالاً قید ورود به فروشگاه را می‌زنند.

2. برقراری ارتباط مختصر، مفید و مؤثر

برخی فروشندگان هنوز که هنوز است در اهمیت سفارش تابلو سردر مغازه تردید دارند. آن‌ها این‌گونه استدلال می‌کنند که نوشتن اطلاعات روی یک برگه کاغذ یا چسباندن برچسب روی ویترین فروشگاه، راهکاری آسان‌تر و ارزان‌تر در مقایسه با نصب تابلو برای آن‌هاست. ولی چنین دیدگاهی بدون اینکه حتی بدانند، به کسب‌وکارشان و اعتبار آن لطمه بزرگی می‌زند.

تابلو فروشگاهی، قابلیت خوانایی بالایی دارد و همین ویژگی به این تابلو در مقایسه با روش‌های دیگرِ اطلاع‌رسانی برتری قابل‌توجهی می‌دهد. تابلوهای نامناسب یا ابزارهایی مثل برچسب، معمولاً خیلی زود خراب می‌شوند که این امر، کیفیت محتوای روی آن‌ها را کاهش می‌دهد. با کاهش کیفیت محتوا، مشتریان در خواندن اطلاعات دچار مشکل می‌شوند که این مسئله به‌نوبه خود تعامل آن‌ها را با کسب‌وکار شما به حداقل می‌رساند.

یک کسب‌وکار موفق، سرنخ‌ها و نشانه‌ها را به شکلی ارائه می‌دهد که اطلاعات را به شیوه‌ای واضح، مختصر و مفید به مشتریان هدف منتقل کند. علاوه بر این، تابلوهای سردر مغازه بُرد تبلیغاتی بیشتری دارند و حتی از فواصل دور نیز می‌توانند مشتریان را به سمت مغازه شما بکشانند.

3. تقویت برند

نصب تابلو سردر مغازه راهی عالی برای به اشتراک گذاشتن برند، ماهیت و شخصیت آن با مشتریان است. به این ترتیب، مشتریان شما قبل از اینکه وارد فروشگاه شوند، تصویر واضح و منسجمی از کسب‌وکارتان در ذهن خود خواهند داشت. این امر، از اهمیت رعایت اصول در طراحی تابلو فروشگاهی خبر می‌دهد.

فرض کنید صاحب یک فروشگاه لوازم پزشکی هستید. در این صورت اگر فونت انتخابی شما برای تابلو، عجیب‌وغریب یا بیش‌ازحد مدرن باشد، آنگاه ممکن است مشتریان فروشگاه را با یک کافی‌شاپ اشتباه بگیرند. سپردن سفارش تابلو فروشگاهی به یک گروه متخصص، تضمین می‌کند که آنچه در معرض نگاه عموم قرار می‌گیرد، با ماهیت کسب‌وکار حداکثر انطباق را داشته باشد. به این ترتیب، مشتریان هدف بلافاصله متوجه می‌شوند کسب‌وکار شما دقیقاً چه ماهیتی دارد و چطور می‌تواند به آن‌ها کمک کند؟ همه این‌ها به‌صورت سلسه‌وار درنهایت به تقویت برند و بهبود تصویر عمومی آن می‌انجامد.

4. افزایش جلب‌توجه

بنا به نتایج یک پژوهش جالب در آمریکا، بیش از 76% خریداران آمریکایی در اثر مشاهده یک تابلو سردر حرفه‌ای، وارد فروشگاه‌هایی می‌شوند که تا قبل از آن هرگز وارد آن‌ها نشده‌اند. جالب‌تر اینکه بسیاری از این افراد نسبت به خرید یک محصول یا خدمت نیز اقدام می‌کنند. ناگفته پیداست که نتایج این تحقیق با کمی تغییر به کشورهای دیگر جهان ازجمله ایران هم قابل تعمیم است. دلیل اصلی این اتفاق، نه نیاز به آن کالا یا سرویس بلکه قابلیت بالای تابلو مغازه در جلب‌توجه عابرین است. بنابراین کسب‌وکار شما به یک بستر تبلیغاتی اثربخش نیاز دارد که بتواند توجه مشتریان هدف را به شکلی ویژه جلب کند.

یک نکته اساسی در ساخت تابلو مغازه، عدم بمباران اطلاعاتی مشتریان است. فراموش نکنید که مشتریان ظرفیت محدودی برای پردازش اطلاعات دارند. بنابراین برای جلب‌توجه آن‌ها از درج محتوای طولانی روی تابلو پرهیز کنید. گستره‌ی این اطلاعات را محدود نگه دارید و با درج چند سرنخ اساسی، مشتری را به سمت یک تجربه‌ی کنترل‌شده هدایت کنید.

5. مقرون‌به‌صرفه بودن

تابلو فروشگاهی اگر حرفه‌ای و اصولی طراحی شود، یک انتخاب مقرون‌به‌صرفه در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغات است. سفارش تابلو سردر مغازه، هزینه‌ای است که یک ‌بار آن را متقبل می‌شوید و تا زمانی که اطلاعات آن با ماهیت کسب‌وکارتان همخوانی داشته باشد، می‌توانید از آن استفاده کنید.

6. افزایش سودآوری

آیا تابلو سردر فروشگاه به افزایش سودآوری کمک می‌کند؟ قطعاً همین‌طور است! تحقیقات نشان می‌دهد که یک تابلو حرفه‌ای و جذاب می‌تواند به‌طور متوسط، سودآوری کسب‌وکار را تا 10% بالا ببرد.

 

همین حالا تابلو فروشگاهی خود را سفارش دهید!

سفارش تابلو سردر مغازه یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه برای توسعه کسب‌وکار شماست. این تابلو مانند شناسنامه فروشگاه است که در یک نگاه، هویت و اطلاعات اساسی شغل را به مشتریان بالقوه منتقل می‌کند. نصب تابلو فروشگاهی، اقدامی مؤثر در راستای تقویت حضور فیزیکی کسب‌وکار و ارتقای برندینگ در دنیای واقعی است.

گروه چاپ سام با تکیه بر تخصص حداکثری و به لطف سال‌ها تجربه در زمینه ساخت تابلو فروشگاهی، آماده پذیرش سفارش‌های شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت تابلو سردر مغازه و همین‌طور دریافت مشاوره درباره انتخاب نوع مناسب آن با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

تابلو مغازه چه کاربردهایی دارد؟

تابلو مغازه علاوه بر این که به عنوان نماینده و تشخیص‌دهنده مغازه عمل می‌کند، نقش مهمی در تبلیغ محصولات و خدمات مغازه نیز دارد. این تابلوها با استفاده از اسامی تجاری، لوگوها، تصاویر جذاب و اطلاعات مرتبط، مشتریان را به سمت مغازه جلب می‌کنند و به ایجاد هویت برندی کمک می‌کنند.

چگونه یک تابلو مغازه بهینه طراحی می‌شود؟

طراحی تابلو مغازه به انتخاب اندازه مناسب، استفاده از رنگ‌ها و فونت‌های مناسب، ایجاد یک لوگوی آشنا و قابل تشخیص و انتقال اطلاعات مهم و مختصر مرتبط با مغازه معتمد است. همچنین، توجه به محل نصب تابلو و تناسب آن با محیط اطراف نیز حائز اهمیت است.

آیا مقررات خاصی برای نصب تابلو مغازه وجود دارد؟

بله، در بسیاری از مناطق و شهرها مقرراتی برای نصب تابلو مغازه وجود دارد که معمولاً به منظور حفظ زیبایی معماری شهری، ایمنی عمومی و تأثیر ناخواسته بر محیط زیست تعیین می‌شوند. این مقررات می‌توانند شامل اندازه، شکل، نوع نورپردازی و محدودیت‌هایی برای نصب تابلوها باشند.

دیدگاهی در مورد “تابلو سردر مغازه یا تابلو مغازه چیست؟

  1. رمضان بابایی گفت:

    خیلی عالی بود

  2. محمد براتی گفت:

    مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *