لایت باکس

آشنایی با انواع تابلو های تبلیغاتی

آشنایی با انواع تابلو های تبلیغاتی

تبلیغات در عصر حاضر، لازمه‌ی انکارناپذیر موفقیت تجاری در فضای پیچیده‌ی بیزینس است. تبلیغات کمک می‌کند تا محصولات اعم از کالاها یا خدمات خود را در تیررس نگاه مشتریان هدف قرار دهید. گستره‌ی کارکرد تبلیغات بسیار وسیع است و مواردی مثل آگاه‌سازی، یادآوری و ترغیب مشتریان به خرید محصولات را شامل می‌شود.

یکی از مؤثرترین ابزارها برای تحقق اهداف بازاریابی، تابلوهای تبلیغاتی هستند. این تابلوها، جاذبه بصری بالایی دارند و به دلیل استقرار 24 ساعته در مناطق مختلف شهر می‌توانند مشتریان بالقوه زیادی را وارد قیف فروش کنند. بااین‌حال، شرط مهم اثربخشی تابلوهای تبلیغاتی، شناخت انواع آن‌هاست تا بتوانید با در نظر گرفتن اهداف خود، دست به انتخاب صحیح بزنید. نظر به اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم در گفتار حاضر شما مخاطبان عزیز چاپ سام را با انواع تابلوهای تبلیغاتی و ویژگی‌های شاخص هر یک از آن‌ها آشنا کنیم.

معرفی انواع تابلو های تبلیغاتی

انواع تابلو های تبلیغاتی

تابلو لایت باکس

لایت باکس‌ ها از شاخص‌ترین و کارآمدترین تابلوهای تبلیغاتی به شمار می‌روند که به پیام‌های تجاری کسب‌وکار شما جلوه متفاوتی می‌بخشند. گیرایی و زیبایی چشم‌نواز لایت باکس آن‌قدر بالاست که می‌تواند در کسری از ثانیه، نگاه و توجه مشتریان هدف را به خود جلب کند. بنابراین اگر می‌خواهید در فضای تبلیغاتی شلوغ امروز به چشم مشتری بیایید، در انتخاب تابلو لایت باکس تردید نکنید. این تمایز ظاهری تا حد زیادی از نورپردازی روی سطح لایت باکس نشئت می‌گیرد. استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف ال ای دی برای روشن کردن سطح تابلو، بُرد بصری آن را به شکل چشمگیری بالا می‌برد.

لایت باکس‌ها نه‌فقط از حیث ظاهر بلکه از حیث سهولت و هزینه‌های نگهداری نیز در مقایسه با بسیاری از ابزارهای تبلیغاتی دست بالا را دارند. آن‌ها یک بستر تبلیغاتی جذاب، ماندگار و درعین‌حال مقرون‌به‌صرفه هستند. تابلو لایت باکس را در مشخصات و با ویژگی‌های بصری و فیزیکی متفاوتی می‌توان سفارش داد. این تنوع کم‌نظیر، دستتان را در پیاده‌سازی انواع ایده‌های تبلیغاتی باز می‌گذارد. موارد زیر ازجمله شاخص‌ترین مدل‌های تابلو لایت باکس هستند:

تابلوهای تبلیغاتی لایت باکس موارد کاربرد گسترده‌ای دارد که برخی از متداول‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • استفاده در نمایشگاه‌ها
  • ساخت تابلوها برای اماکن تجاری
  • تبلیغات در فضای باز
  • ساخت تابلوی اعلانات برای اماکن عمومی
  • ساخت تابلو سر درب و تابلوی منو در رستوران‌ها

تابلو لایت باکس کریستالی

تابلو لایت باکس کریستالی

 

تابلو لایت باکس کریستالی چلنیوم همان‌طور که از اسمش پیداست، نوع خاصی از تابلو لایت باکس است. این تابلو را با استفاده از شیشه (گلس) و آلیاژ فلز آلومینیم می‌سازند که این امر، ظرافت و ظاهر خاصی را برای آن به ارمغان می‌آورد. تابلو لایت باکس کریستالی را می‌توان در طرح‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف اجرا کرد.

تابلوهای تبلیغاتی چلنیوم بستر مناسبی برای درج پیام‌های تبلیغاتی هستند. درج حروف برای نمایش جملات روی این تابلوها سازوکار جالبی دارد. ابتدا حروف مدنظر را روی انواع پلکسی می‌آورند و سپس پلکسی را با لیزر برش می‌دهند. در مرحله بعدی پلکسی برش خورده را به کمک چسب روی صفحه می‌چسبانند. نورپردازی، یکی از ارکان اصلی ساخت انواع تابلو لایت باکس ازجمله لایت باکس کریستالی است؛ برای تأمین روشنایی سطح این تابلو از لامپ‌های ال ای دی یا اس ام دی استفاده می‌کنند.

برای بهبود نمای تابلو استفاده از بلورهای آکرولیک نیز امری رایج است که آن‌ها را به کمک چسب‌های خاص روی ورق پلکسی می‌چسبانند. با گذر نور از داخل این بلورها، زیبایی تابلو دوچندان شده و نمایی باشکوه پیدا می‌کند. ناگفته نماند که به تابلو لایت باکس کریستالی، تابلو ستاره‌ای یا الماسی نیز می‌گویند.

تابلو پلکسی

تابلو پلکسی

پلکسی یک متریال ایده‌آل برای درج محتواست که به‌واسطه ویژگی‌های خاص خود، تحولی شگرف در صنعت تبلیغات محیطی پدید آورده. شفافیت این متریال در کنار استحکام و دوام عالی، آن را برای استفاده در اماکن مختلف به یک کاندیدای شایسته تبدیل می‌کند. علاوه بر این، پلکسی از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است که این امر، بستر مناسبی را برای اجرای ایده‌های بصری گوناگون در اختیارتان قرار می‌دهد.

شفافیت فوق‌العاده پلکسی، عبور 95 درصدی نور را از این متریال امکان‌پذیر می‌سازد. ساخت و چاپ تابلو پلکسی، فرایند ساده‌ای دارد. برای انجام این کار باید ورق‌های پلکسی را با لیزر در ابعاد مشخص بُرش داده و محتوای موردنظر مشتری را اعم از لوگو، متن یا تصویر روی آن درج کنیم. درنهایت با تعبیه منبع نور (لامپ اس ام دی یا ال ای دی) و تاباندن آن به سطح تابلوهای تبلیغاتی پلکسی، محتوای مندرج روی آن‌ها را روشن می‌کنیم.

تابلو بک لایت

تابلو بک لایت

تابلو بک لایت یکی دیگر از پرطرفدارترین انواع تابلوهای تبلیغاتی به شمار می‌رود. این تابلو را با اسامی دیگری از قبیل تابلو پشت نور و تابلو با نورپردازی از پشت نیز می‌شناسند. در تابلوهای بک لایت، منبع نور دقیقاً در پشت محتوای مندرج بر سطح، تعبیه شده و از پشت به آن می‌تابد. این همان سازوکاری است که تلویزیون‌های LED بر اساس آن کار می‌کنند. در این تلویزیون‌ها نیز نور از پشت پنل به سطح تلویزیون تابانده شده تا تصاویر پخش‌شده قابل‌مشاهده باشند. جالب است بدانید که بسیاری از تابلوهای لایت باکس را نیز می‌توان با سازوکار چاپ بک لایت تولید و عرضه کرد.

به منظور انتخاب سطح تابلو برای چاپ محتوا گزینه‌های زیادی وجود دارد که شیشه، پارچه، طلق و پلکسی از آن جمله‌اند. گفتیم که در تابلوهای بک لایت، نور را از پشت به سطح چاپ می‌تابانند. بنابراین هر متریالی که قادر به عبور دادن جریان نور باشد و بتوان با چاپگرهای جوهرافشان یا لیزری، فرایند چاپ را روی آن انجام داد، برای ساخت تابلو بک لایت انتخاب مناسبی خواهد بود.

برای افزایش دوام و حفظ کیفیت چاپ تابلوهای تبلیغاتی بک لایت، روی سطح آن‌ها را معمولاً با یک لایه‌ی محافظتی می‌پوشانند. این لایه معمولاً از جنس لمینت سرد است. مثل تابلوی پلکسی یا تابلوی لایت باکس کریستالی، در اینجا نیز برای نورپردازی چاپ از لامپ‌های ال ای دی و اس ام دی استفاده می‌کنند. ازآنجایی‌که این لامپ‌ها، منابعی کم‌مصرف هستند، امکان نورپردازی عالی و مقرون‌به‌صرفه‌ی سطح تابلو را به‌صورت 24 ساعته فراهم می‌آورند.

تابلوهای بک لایت در ابعاد و با کیفیت‌های مختلفی قابل‌اجرا هستند. همان‌طور که گفتیم سازوکار نمایش در تلویزیون‌های LED نیز از نوع بک لایت است. به همین دلیل، یک اجرای حرفه‌ای و بی‌نقص می‌تواند تابلو بک لایت را به یک نمایشگر ظریف تلویزیونی شبیه کند.

تابلو ال ای دی

تابلو ال ای دی

آیا به دنبال راهی اثرگذار برای افزایش آگاهی عمومی درباره کسب‌وکارتان هستید؟ در این صورت نصب تابلو ال ای دی یکی از مؤثرترین روش‌ها برای معرفی و ارتقای بیزینس شماست. تابلوهای ال ای دی را می‌توانیم انتخابی متفاوت نسبت به سایر انواع تابلوهای تبلیغاتی بدانیم. تابلو ال ای دی، یک صفحه‌ نمایش دیجیتالی کوچک بوده که استفاده از آن به‌عنوان تابلو سر درب فروشگاه‌ها، تبلیغات نمایشگاهی و همین‌طور تبلیغات در فضای باز رواج زیادی دارد. آن‌ها ظاهری شبیه به تابلوهای تبلیغاتی معمولی دارند، ولی قابلیتشان بسیار فراتر از نمایش لوگو یا محتوای استاتیک است. تابلو LED از قابلیت نمایش محتوای گرافیکی متحرک نیز برخوردار است که این ویژگی، وجه تمایز اصلی آن از سایر تابلوهای تبلیغاتی محسوب می‌شود.

تابلوهای LED را عموماً از پلکسی یا ام دی اف (لایت باکس ام دی اف) می‌سازند. این تابلوهای گیرا، در مقابل حرارت، آب و رطوبت مقاومت بالایی دارند و می‌توان آن‌ها را در دو مدل فریم دار و فریم لس تولید کرد. آن‌ها به دلیل تولید حرارت کمتر توسط لامپ‌های ال ای دی، عمر مفید بالایی دارند و جذابیت نورشان با گذر زمان، دچار اُفت نمی‌شود. منبع تأمین نور این تابلوها، لامپ‌های ال ای دی هستند و به همین علت، یک ابزار تبلیغاتی کم‌مصرف به شمار می‌رود. جالب است بدانید در تولید هر متر از این تابلو به‌طور متوسط از 160 لامپ ال ای دی استفاده می‌شود.

تابلو فلکسی

تابلو فلکسی

تابلو فلکسی را با تابلو پلکسی اشتباه نگیرید. فلکس و پلکس دو متریال کاملاً متفاوت هستند. پلکسی، نوعی پلیمر شفاف و فلکسی، نوعی پارچه با جنسی شبیه بنر است. بنابراین در تابلو فلکسی، در واقع با چاپ روی پارچه سروکار داریم.

تابلو فلکسی را می‌توانیم در ابعاد، طرح‌ها و حتی اَشکال هندسی متفاوت مثل مکعبی بسازیم. مدل‌های ریلی یا اسکلت فلزی، از دیگر انواع شناخته‌شده‎‌ی تابلو فلکس هستند که محبوبیت و کاربرد زیادی دارند. روی سطح تابلو فلکسی، یک لایه روکش از جنس ابریشم یا کوتینگ کار می‌شود که از محتوای چاپ در مقابل نور و سایر عوامل محیطی محافظت می‌کند.

نورپردازی مناسب، یکی از مهم‌ترین نکات در تولید تابلوهای تبلیغاتی فلکسی است که برای این منظور از لامپ‌های مهتابی یا فلورسنت بهره می‌گیرند. برخلاف تابلوهای بک لایت، در این تابلوها نور را از جلو یا روبرو به سطح چاپ می‌تابانیم. بعد از گزینش طرح دلخواه، آن را روی ورق فلکسی چاپ می‌کنیم و پس از ساخت یک قاب پروفایل، ورق فلکسی را روی آن مستقر می‌سازیم.

تابلو بنری

تابلو بنری

بنر یکی از شناخته‌شده‌ترین تابلوهای تبلیغاتی است که نیاز چندانی به معرفی ندارد. این تابلوها، فضای زیادی را جهت تبلیغات مخصوصاً در محیط‌های باز برایتان فراهم می‌کنند. تابلو بنر فرایند تولید سریع و آسانی دارد و یک ابزار کارآمد و درعین‌حال ارزان است. نصب بنر نیز کاری آسان بوده و می‌توان آن را در اماکن مختلف و روی سازه‌هایی مثل تک‌تیر، پایه و … نصب کرد.

متریال‌های مختلفی در ساخت بنر به کار می‌رود و آن را در می‌توان در ابعاد متنوعی تولید کرد. بنرها به‌صورت پیش‌فرض و تکنیکال، فاقد نورپردازی هستند؛ ولی با ایجاد یک سیستم نورپردازی می‌توانید گیرایی و زیبایی آن‌ها را افزایش دهید. بنرها برای انتقال پیام به مشتریان هدف در معابر شلوغ و همچنین مناطق وسیعی مثل بزرگراه‌ها که جلب‌توجه افراد کاری دشوار است، یکی از بهترین گزینه‌های روی میز هستند.

تابلو بوم

تابلو بوم

تابلو بوم، بستری پارچه‌ای از جنس کنواس است که کاربرد زیادی در زمینه تبلیغات دارد. در فرایند ساخت این تابلو، نخست محتوای متنی یا تصویری با چاپ دیجیتال و با استفاده از پرینتر پلاتر (رسام) و جوهر واتربیس روی کنواس نقش می‌بندد. سپس به‌سادگی پارچه را درون یک چارچوب قرار داده و روی سطح موردنظر مستقر می‌سازند.

چاپ بوم در اندازه‌های متنوعی قابل‌اجراست و ضخامت استاندارد آن 3 سانتی‌متر است. هرچند به فراخور نیاز می‌توانید آن را در ضخامت‌های دیگر نیز سفارش دهید.

تابلو فلزی

Metal panel

اگر به دنبال یک تابلوی تبلیغاتی مقاوم و با ماندگاری بالا هستید می‌توانید از تابلو فلزی استفاده کنید. متریال اصلی در ساخت این تابلو، طبیعتاً فلز است که این فلز می‌تواند آهن، برنج، برنز، استیل، مس و همین‌طور آلیاژهای ترکیبی دیگر باشد. تابلو فلزی نه‌تنها خود یک سازه مقاوم است، بلکه محتوای چاپی روی آن نیز ثبات و مانایی بالایی دارد.

فلز موردنظر برای ساخت تابلوهای فلزی باید با در نظر گرفتن نوع کاربری انتخاب شود. از میان گزینه‌های مختلف، تابلوهای تبلیغاتی استیل به دلیل درخشندگی و ثبات رنگی عالی جزء محبوب‌ترین‌ها هستند. در تابلوهای فلزی نه‌فقط قاب و زمینه، بلکه محتوا را نیز می‌توان از جنس فلز کار کرد. اگر به دنبال ایجاد تأثیر بصری قوی‌تری هستید، می‌توانید درج محتوای برجسته روی تابلوهای فلزی را در دستور کار قرار دهید.

همانند سایر تابلوهای تبلیغاتی، سطح تابلو فلزی را نیز می‌توانیم با استفاده از لامپ‌های LED نورپردازی کنیم. نورپردازی فلزی به دلیل سطح براق فلز می‌تواند انعکاس بصری شدیدتری ایجاد نماید و در جلب‌توجه مخاطبان هدف موفق‌تر عمل کند.

تابلوهای راهنما

تابلـوهای راهنما

هدف از انتقال پیام به مخاطبان هدف، همیشه تبلیغ کالاها و خدمات نیست. گاهی اطلاع‌رسانی و راهنمایی افراد است که اهمیت پیدا می‌کند. اینجاست که استفاده از تابلوهای راهنما مفید واقع می‌شود. این تابلوها را بارها در اماکنی مثل بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز حمل‌ونقل عمومی ازجمله ایستگاه مترو، فرودگاه، ترمینال، بزرگراه و … دیده‌اید.

در ساخت تابلو راهنما از متریال‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد؛ بااین‌حال استفاده از ورق پلکسی گلس رواج بیشتری دارد. محتوای تابلوهای راهنما را با لیزر و از طریق حک کردن روی سطح آن درج می‌کنند. نصب این تابلو روی سطوح نیز با استفاده از چسب و همین‌طور پیچ و رو پلاک انجام می‌شود. البته برخی تابلوها دارای پایه‌های اختصاصی هستند که روی همان پایه سوار می‌شوند.

تابلو استند تبلیغاتی

تابلو استند تبلیغاتی

یکی دیگر از ابزارهای تبلیغات آفلاین که اخیراً بسیار محبوب و متداول شده است، تابلو استند تبلیغاتی نام دارد. استندها سازه‌هایی هستند که به‌عنوان چارچوبی برای نمایش محتوای تبلیغاتی ایفای نقش می‌کنند. تابلو استند معمولی که به آن استند ایستاده نیز می‌گویند روی زمین قرار می‌گیرد و متریال‌های چاپی با جنس و ابعاد مختلف روی آن نصب می‌شوند.

تابلوهای تبلیغاتی استند در عرض‌ها (تا 90 سانتی‌متر) و ارتفاع‌های (تا 2 متر) متنوع قابل‌اجرا هستند. استندها صرفاً برای نمایش محتوای تبلیغاتی ایستا مورد استفاده قرار نمی‌گیرند؛ مدل‌های پیشرفته‌تری از این تابلو تبلیغاتی وجد دارند که از قابلیت نمایش محتوای دیجیتالی روی صفحه‌های پلاسما پشتیبانی می‌کند. استندها در هر مکانی که نیاز به تبلیغ یا اطلاع‌رسانی باشد، قابل‌استفاده هستند؛ بااین‌حال کاربرد اصلی آن‌ها در نمایشگاه‌هاست. به همین دلیل استند تبلیغاتی را به اسم استند نمایشگاهی نیز می‌شناسند.

علاوه بر استند ایستاده، انواع دیگری از تابلو تبلیغاتی استند نیز وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

ماندگاری عالی، امکان استفاده‌ی مجدد و پرتابل بودن سه ویژگی کاربردی ارزشمندی هستند که در کنار قیمت ارزان، ارزش سفارش تابلو استند تبلیغاتی را بالا می‌برند. اغلب استندها دارای میله‌های آلومینیمی هستند که محتوای چاپی را ثابت نگه می‌دارند. چوب، پارچه و پلکس از دیگر متریال‌هایی هستند که غیر از فلز در ساخت تابلو استند تبلیغاتی به کار می‌روند.

تابلو مغازه

تابلو مغازه

همان‌طور که دیدیم برای نصب تابلو مغازه، تابلوهای تبلیغاتی متعددی در معرض انتخاب قرار دارند. عوامل مختلفی در انتخاب یک تابلو برای مغازه یا فروشگاه دخیل هستند. مهم‌ترین عامل ماهیت کسب‌وکار شماست. هرچند که از اهمیت عواملی نظیر بودجه و همین‌طور سلایق و ترجیحات شخصی نیز به‌سادگی نباید گذشت.

ازآنجایی‌که تابلو مغازه می‌تواند مشتریان هدف را فوراً به خرید محصول ترغیب کند، باید در انتخاب آن حساسیت زیادی به خرج دهید. رنگ‌بندی، نوع طرح، بار معنایی و محتوایی کلمات، کیفیت طراحی گرافیکی و … هر یک به‌نوبه خود می‌توانند بر میزان متقاعدسازی مشتری تأثیرگذار باشند. اگر می‌خواهید تابلو مغازه شما بیشتر به چشم بیاید می‌توانید آن را به یک سیستم نورپردازی حرفه‌ای مجهز کنید تا در هر لحظه رؤیت پذیری بالایی داشته باشد.

سخن آخر

استقبال کسب‌وکارهای مختلف از انواع تابلوهای تبلیغاتی این نکته مهم را خاطرنشان می‌کند که علیرغم جایگاه تبلیغات آنلاین، نباید از تأثیر تبلیغات آفلاین غافل شویم. تبلیغات آفلاین هنوز هم که هنوز است پتانسیل بالایی در جلب‌توجه و جذب مشتری دارند و یکی از لازمه‌های موفقیت تجاری محسوب می‌شوند.

تابلوهای تبلیغاتی، ازجمله شاخص‌ترین ابزارها و رسانه‌های تبلیغات آفلاین هستند که خود انواع و مدل‌های متنوعی دارند. در این مطلب از چاپ سام کوشیدیم ضمن معرفی هر یک از این مدل‌ها به شما خوبان در آشنایی با آن‌ها و انتخاب بهترین تابلو تبلیغاتی کمک کنیم. امیدواریم آنچه خواندید رضایتتان را جلب کرده باشد.

 

سوالات متداول

 
تابلوهای تبلیغاتی چه کاربردهایی دارند؟

تابلوهای تبلیغاتی به عنوان ابزاری مهم در تبلیغ و اطلاع‌رسانی محصولات، خدمات و برندها به مخاطبان عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تابلوها در خیابان‌ها، نمایشگاه‌ها، مراکز خرید، فضاهای عمومی و مکان‌های تجاری نصب می‌شوند و به جذب مشتریان و افزایش شناخت برند کمک می‌کنند.

انواع تابلوهای تبلیغاتی که در شرکت چاپ سام ساخته می‌شود کدام است؟

ما در چاپ سام مفتخریم تا انواع تابلوهای تبلیغاتی از جمله لایت باکس، تابلو فلکسی، تابلو بوم، تابلو بنر، تابلو استند تبلیغاتی و … را ساخته و در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

طراحی و نصب تابلوهای تبلیغاتی چه اصولی دارد؟

طراحی تابلوهای تبلیغاتی باید منطبق با هویت برند، جذاب و قابل فهم برای مخاطبان باشد. در نصب تابلوها نیز باید به اصول ایمنی، قوانین شهرسازی، محیط زیست و تناسب با محیط اطراف توجه کرد. همچنین، توجه به نورپردازی مناسب و قابل مشاهده در شب نیز از جزء اصولی در طراحی تابلوهای تبلیغاتی است.

دیدگاهی در مورد “آشنایی با انواع تابلو های تبلیغاتی

  1. پرویز حاتمی گفت:

    دفتر مرکزیتون کجا قرار داره

  2. جلال حقیقی گفت:

    مقالاتتون عالین واقعا!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *